wtorek, 18 lipca 2017

Zupa koperkowa z kluseczkami z kaszy manny.

Dzisiaj chcę Wam zaproponować znakomitą zupę na letni obiad. Udało mi się kupić piękny 
duży pęczek koperku i postanowiłam ugotować zupę, która jest bardzo smaczna i prosta w 
przygotowaniu, a do tego nie wymaga wielu składników bo żadnych innych warzyw oprócz
koperku się do niej nie daje. 

kuchnia




Składniki na zupę:

- pęczek koperku, 
- łyżeczka tłuszczu (olej lub margaryna),
- śmietana 18% lub jogurt naturalny
- sól


Składniki na kluseczki:


- szklanka kaszy manny, 
- jajko


Przygotowanie:


Najpierw zabieramy się za zrobienie kluseczek. W tym celu wsypujemy kaszę manną do 
miseczki i dodajemy jajko. Mieszamy dokładnie i zagniatamy ciasto w taki sposób żeby 
powstała jednolita zwarta kula. Zawijamy w folię i wstawiamy na pół godziny do lodówki.

Koperek myjemy i kroimy drobno. Następnie 3/4 tego koperku podsmażamy krótko na 
tłuszczu w garnku, w którym będzie zupa. Podsmażanie ma na celu uwolnienie znakomitego
aromatu koperku, ale trzeba uważać żeby się nie zrumienił bo wtedy nie jest dobry. Po chwili
zalewamy podsmażony koperek wodą. Wody powinno być tyle ile zupy chcemy mieć. 

Ciasto wyjmujemy z lodówki i ścieramy na tarce o dużych oczkach prosto do garnka na 
wrzącą zupę. 

Po około 15 minutach dodajemy rozmieszaną z wodą śmietanę. Polecam rozmieszać 
śmietanę z wodą tak żeby dobrze się lała bo jeśli dodamy gęstą śmietanę może się ściąć. 
Dodajemy też resztę koperku.

Na końcu dodajemy sól do smaku. Chwilę jeszcze gotujemy po dodaniu soli żeby kluseczki 
nabrały smaku. Zupę trzeba próbować bo ta zupa ma to do siebie, że jak się przesoli jest 
niedobra, a jak się posoli za mało też nie smakuje. Trzeba więc dosalać po trochę i próbować. 

Polecam ugotować jej więcej bo znakomicie smakuje też po odgrzaniu. Z takiej ilości 
składników wychodzi duży garnek zupy - około 3 litrów. 
  

kuchnia


Robiliście kiedyś taką zupę? Znacie kluseczki z kaszy manny? Wypróbujecie przepis?


Jeśli ktoś lubi koperek to polecam inny mój przepis na ziemniaki z sosem koperkowym


KreoVita

33 komentarze:

  1. Moja babcia taką zupkę robiła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że obudziłam wspomnienia:) U mnie w rodzinie ten przepis też jest od pokoleń, a poniewaz jest dobry, przetrwał:)

      Usuń
  2. Bardzo apetyczna zupka :) Chętnie bym zjadła na dzisiejszy obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja, szybki letni obiadek, składniki mam, dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci posmakuje. Te kluseczki w połączeniu z koprem dają bardzo fajny smak. Zimą zawsze tęsknię za tą zupą:)

      Usuń
    2. Ja zamrażam koperek i pietruszkę w dużych ilościach, by mieć do sałatek :-)

      Usuń
    3. Tak, to jest dobry pomysł. Ja też czasem zamrażam.

      Usuń
    4. Ja również co roku zamrażam i koperek, i pietruszkę, żeby mieć na zimę!

      Usuń
  4. Iiii... nie. Nie znoszę kopru. Nienawidzę jego zapachu i smaku. :(

    OdpowiedzUsuń
  5. o mamo jakie zdjecia, wlasnie dawno nie jadlam :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię koperek, ale nie pamiętam, czy kiedykolwiek jadłam podobną zupę. ;) Nie słyszałam o podsmażaniu koperku! :O
    ~Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo jak czosnek czy inne przyprawy się podsmaża chwilkę żeby wydobyć głębię aromatu, tak i koperek. Gwarantuję Ci, że na podsmażonym koperku zupa jest o wiele lepsza, ale część warto zostawić i dosypać świeży na końcu dla koloru:)

      Usuń
  7. Pycha, jadam wszystkie zupy , lubię koperek i nowości,
    takich kluseczek nie znam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj zrobić takie kluseczki bo są bardzo smaczne i szybko się robi bo tylko na tarce ścierasz.

      Usuń
  8. Uwielbiam koperek! Jednak ostatnio bardziej pokochalam zupy- kremy. Czy chloniko-kremy(ja je tak nazywam, nie wiem czy to fachowa nazwa. Sa to po prostu zblendowanw warzywa surowe z odrobinka wody).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kremy jem tylko z niektórych warzyw, jak np. dynia czy bataty. Wolę jednak zupy tradycyjne bo sa mniej kaloryczne i łatwiej strawne, no i po prostu bardziej mi smakują.

      Usuń
  9. Takiej zupki jeszcze nie jadłam, wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio mam sezon na mannę :) Pyszna propozycja na jej wykorzystanie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moja propozycja przypadła Ci do gustu. Również pozdrawiam:)

      Usuń
  11. To brzmi bardzo smacznie, a o kluskach z kaszy manny nie słyszałam. Wszystko w domu mam, będę chyba próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiej jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam zupę koperkową mojej mamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię zupę koperkową :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.