piątek, 7 lipca 2017

Sałatka grecka idealna na lato.

Dzisiaj chcę Wam zaproponować bardzo smaczną i szybką w przyrządzeniu sałatkę grecką, 
która składa się tylko z 3 składników. Jest idealna na upały bo dostarcza potasu i uzupełnia 
niedobory sodu w czasie upałów, kiedy pocimy się najwięcej. Zapobiega więc odwodnieniu.
Ponadto zawarte w niej pomidory mają właściwości ochładzające organizm, co jest 
dodatkową zaletą podczas gorącego lata. 

danie na lato



Składniki:


- opakowanie sera feta,
- 3 pomidory,
- oregano


Przygotowanie:


Pomidory umyć, sparzyć i zdjąć skórkę, pokroić w kostkę, ser feta, jeśli jest w większym 
kawałku, również pokroić w kostkę. Wymieszać delikatnie oba składniki ze sobą. Dodać 
sporą szczyptę oregano i ponownie delikatnie wymieszać. Sałatka najlepiej smakuje jak 
postoi godzinę lub dwie, jak już składniki się przegryzą. 


Ważne:

Do sałatki nie należy dodawać soli bo będzie za słona, gdyż ser feta jest słony i nadaje jej 
wystarczająco słony smak. 

kuchnia



Można wersję tej sałatki oczywiście rozbudować dodając oliwki lub sałatę. Ja jednak jem ją 
często w takiej wersji jak podałam bo ma niepowtarzalny smak. Oregano nadaje tej sałatce 
wyjątkowego aromatu i jest jedyną przyprawą. Spróbujcie tej wersji a nie pożałujecie. 
Czasami prostota jest najlepsza i nie ma co kombinować z dużą ilością składników bo wtedy
często jeden składnik zabija smak drugiego. W tej wersji natomiast te 3 składniki podkreślają 
wzajemnie swój smak i sałatka jest doskonała.

Można ją podawać do wędlin lub potraw z grilla, ale można spożywać również jako odrębny 
posiłek na śniadanie czy kolację z kawałkiem chleba. Ja właśnie w takiej postaci ją jadam. 

Ilość wystarczy dla kilku osób lub na kilka posiłków. Można przechowywać ją w lodówce do 
drugiego dnia, ale w zamkniętym pojemniku. Jeśli jej nie przykryjemy pomidory stracą swoją 
jędrność, a do tego sałatka straci aromat albo przejdzie zapachem innych potraw czy 
produktów. 

Jak Wam się podoba taka wersja sałatki greckiej? Wypróbujecie?

W innym moim poście podpowiadam co pić w czasie upałów żeby najlepiej ugasić pragnienie.
Jeśli jeszcze nie czytaliście tego to serdecznie polecam.


KreoVita

18 komentarzy:

  1. Zanim przeczytałam to spojrzałam na zdjęcie i myślę! O! Moja ulubiona sałatka feta + arbuz .. a tu niespodzianka! Ja grecką wolę w wersji rozbudowanej.. dla mnie smaki wtedy się idealnie łączą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. feta + arbuz? Ciekawe połączenie. Jeszcze coś dodajesz?

      Usuń
    2. Też tak w pierwszej chwili pomyślałam i stwierdziłam że może być niezłe :)

      Usuń
  2. Moje smaki i genialnie proste, ale próbowałam też fajnej sałatki w restauracji w kopalni soli w Wieliczce, super smak i umiarkowana cena...i miejsce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wieki jej nie jadłam i teraz raczej bym jej nie zjadła - feta jest dla mnie za słona :P ale życzę wszystkim smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginalna grecka feta nie jest taka słona jak nasze polskie odpowiedniki.

      Usuń
    2. Dla mnie i tak byłaby za słona, ponieważ nie używam soli ale z taką oryginalną fetą na pewno smakuje lepiej ;)

      Usuń
  4. Kocham ser feta! A z pomidorami musi smakować pysznie :) Więc sałatka idealnie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam pięknie i na pewno pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosta i bardzo smaczna :) Uwielbiam fetę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja bym dodała jeszcze oliwki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja dodałabym czerwoną cebulę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. też taką robię,pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  10. I ja też dodałabym oliwki i kilka piórek czerwonej cebuli, ale też trochę sałaty. Lubię połączenie fety i pomidora :-) Zresztą mozarelli i pomidora też!

    OdpowiedzUsuń
  11. I'm nnot sude where you are getting your info, but great topic.
    I needs to spend some time learning much more or understanding more.

    Thanks for magnificent info I was looking for this information for my mission.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.