wtorek, 29 listopada 2016

Inspiracje do kalendarzy adwentowych + prezent dla Was.

Tradycja przyszła do nas z Niemiec i obecnie znana jest już w wielu krajach w rodzinach 
chrześcijańskich. W marketach aż się roi od najróżniejszych kalendarzy z czekoladkami 
na każdy dzień adwentu aż do 24 grudnia. Powstały też kalendarze z kosmetykami i inne, 
a wiele osób robi takie kalendarze samodzielnie w domu dla swoich pociech albo dla 
znajomych. 


inspiracja


Sama nie zrobiłam w tym roku takiego kalendarza bo małych dzieci nie mam, a moja córka
już dostała dwa, a jeden właściwie wygrała w jakimś konkursie od youtuberów (nie z Polski)
więc ma co odliczać. Obserwując jednak to jej oczekiwanie na to, kiedy będzie mogła 
dobrać się do pierwszej niespodzianki doszłam do wniosku, że starsze dzieci,a nawet te już
całkiem dorosłe, w ten szczególny czas, również lubią takie zabawy. Widziałam wiele 
kalendarzy zrobionych dla małych dzieci. Nie widziałam natomiast takich dla tych dużych, 
nie licząc tych z kosmetykami lub czekoladkami. 

kalendarz samodzielnie wykonany


Dlatego mam dla Was dzisiaj kilka pomysłów na to, co w takim kalendarzu mogłoby się 
znaleźć. Uważam, że najatrakcyjniejsze są kalendarze urozmaicone, tzn, z niespodziankami
z różnych dziedzin. Wiadomo jednak, że nie każdego stać na to by zapełnić je tyloma
prezentami, nawet jeśli są to drobne prezenty. Proponuję więc kupić kilka drobiazgów czy 
słodyczy, a resztę zapełnić prezentami innego rodzaju. 


inspiracje


Prezenty dla Was

Dzisiaj mam dla Was do wydruku kilka motywujących cytatów, które można nakleić na coś
sztywniejszego i powiesić sobie na tablicy korkowej albo w ramce. Cytaty nie dotyczą co 
prawda świąt ale myślę, że to dobry prezent na każdą okazję, prezent, który może zmienić 
czyjeś życie na lepsze bo jeśli patrzymy na coś wielokrotnie, czytamy coś wielokrotnie, to 
staje się to dla nas prawdą. Możecie takie cytaty dołożyć do takiego kalendarza.


inspiracja do kalendarza adwentowego

inspirujące cytaty

cytat do kalendarza

inspiracje do kalendarza adwentowego

motywacyjny cytat






Mam też dla Was do wydruku projekt zakładki z cytatem, który też może być niespodzianką
na jakiś dzień.

zakładka do kalendarza


Pozostałe dni proponuję zapełnić karteczkami z zadaniami, co może uatrakcyjnić zabawę, a
do tego zaktywizować dziecko. Takie zadanie może wypełnić mu czas oczekiwania poprzez
przygotowanie konkretnej rzeczy do świąt albo zrobienie jakiegoś dobrego uczynku. 

Przykłady zadań:


-  Zrób samodzielnie kartkę świąteczną z życzeniami i wyślij ją komuś lub podaruj. 

-  Zrób oryginalną ozdobę na choinkę.

-  Zrób jakiś dobry uczynek osobie, która twoim zdaniem najbardziej tego potrzebuje.

-  Powiedz 3 wybranym przez Ciebie osobom coś miłego.

Zwróćcie uwagę na to, że te propozycje zadań sformułowane są w taki sposób, aby
młodzieży pozwolić wybierać i decydować oraz tak, by zmotywowały do kreatywnego
myślenia. 

Resztę pozostawiam waszej twórczej wyobraźni. Mam nadzieję, że moje propozycje i 
przygotowane dla Was cytaty na coś się przydadzą. Każde zdjęcie z cytatem możecie 
zapisać sobie na dysk jako jpg i wydrukować. 

A może macie już gotowe kalendarze adwentowe? Robicie je sami? Napiszcie o tym w
komentarzach. Jeśli podoba się Wam mój blog nie zapomnijcie zaobserwować:)

KreoVita

26 komentarzy:

  1. Masz rację, kalendarze adwentowe nie muszą zawierać słodyczy. Dobrym pomysłem są kalendarze kreatywne. Na jednym z blogów uczniowskich prezentowano kalendarze literackie, matematyczne, z zagadkami.
    Bardzo inspirująco przed świętami, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogromna dawka inspiracji :) oczywiście kilka cytatów już zapisałam, teraz tylko wydrukować i powiesić w odpowiednim miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również lubię takie cytaty motywujące sławnych ludzi, bo dają dużego kopa do działania. W swoim miejscu pracy nam tablicę z takimi maksymami w języku angielskim.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, bardzo mi się podoba :) Dziękuję za inspirację, myślę, że skorzystam za parę lat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle tych kalendarzy na rynku, że ciężko się zdecydować na coś. Ja to chyba zostanę przy czekoladowym... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ja nie kupuję kalendarzy adwentowych;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry pomysł na oryginalny kalendarz adwentowy zupełnie odmienny od tradycyjnego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł. Cytaty są oryginalnym prezentem :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę przyznać, że idea kalendarzy adwentowych przypadła mi do gustu. Już jako dziecko bardzo się cieszyłam na myśl o otwieraniu kolejnych okienek z czekoladkami, a teraz sama staram się coś tworzyć. Ostatnio wpadła mi w oko świetna choinka z szufladkami do stworzenia właśnie własnego kalendarza adwentowego. Bardzo podobają mi się również Twoje podpowiedzi i oczywiście cytaty, które uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe inspiracje :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam kalendarze adwetowe DIY , neistety u mnie ze słodyczami to się nie sprawdza bo z Szymciem wszystko naraz zjadamy hahaha :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Cytaty motywujące do działania - lubię takie. Można z nich zrobić również tapetę na telefon :)

    OdpowiedzUsuń
  13. W tym roku poszłam na łatwiznę - skusiłam się na gotowy kalendarz, taki standard z czekoladką :) W przyszłym będę szaleć. Zachwyciły mnie te malutkie szufladki <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne cytaty kochana wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super cytaty. Kilka zapisałam :) ja niestety dawno juz nie miałam takiego kalendarzyka :( musze zrobic w koncu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne Inspiracje :) A cytaty super wybrałaś, dobrze sobie je przyswoić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo podobają mi się te kalendarze , sama nie wiem który jest najładniejszy .

    OdpowiedzUsuń
  18. Today, I went to the beach front with my
    kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old
    daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to
    her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.

    She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic
    but I had to tell someone!

    OdpowiedzUsuń
  19. Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really useful & it
    helped me out much. I hope to give something
    back and aid others like you helped me.

    OdpowiedzUsuń
  20. I know this web site presents quality dependent articles or
    reviews and other data, is there any other site which provides these information in quality?

    OdpowiedzUsuń
  21. Superb, what a web site it is! This website gives valuable data to us, keep it up.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.