wtorek, 6 czerwca 2017

Tortilla z grillowanym serkiem halloumi.

Ser halloumi to cypryjski ser solankowy z mleka owczego i koziego. Doskonale smakuje 
w postaci zgrillowanej, a jeszcze lepiej z dodatkami warzyw. Dzisiaj mam dla was przepis 
na tortillę przygotowaną właśnie z serkiem haloumii.

tortilla z serem halloumi


Składniki:


- opakowanie serka halloumi,
- sałata lodowa,
- pomidor,
- ketchup,
- tortilla


Przygotowanie:


Serek pokroić w plastry, posmarować każdy plaster w obu stron oliwą, po czym zgrillować na
patelni. Sałatę umyć, porwać na drobniejsze kawałki. Pomidora umyć, zdjąć z niego skórkę po
sparzeniu, a następnie pokroić w kostkę. Zgrillowany serek również pokroić na mniejsze 
kawałki, po czym tortillę włożyć do mikrofalówki na pół minuty, ułożyć na niej po trochę 
warzyw i serka, polać ketchupem i zawinąć w kopertkę. Smacznego.

Wg powyższego przepisu została przygotowana tortilla widoczna na zdjęciach. Była bardzo 
smaczna w takim wydaniu, ale można ten przepis oczywiście modyfikować. Jeszcze lepiej 
smakuje z dodatkiem sosu balsamicznego, ale ja akurat nie miałam, więc użyłam ketchupu. 
Dobra jest też z dodatkiem sosu majonezowego, zrobionego z połączenia majonezu z 
ketchupem w równych częściach. 

Ważne:

Sałaty nie kroimy nożem bo może wejść w reakcję ze stalą i zgorzknieje. Jeśli już ktoś 
chciałby użyć noża to ewentulanie ceramicznego. 


Polecam to danie bo jest pyszne, zdrowe i sycące. Przygotowanie nie wymaga dużo czasu, 
a serek halloumi z grilla smakuje wybornie. Można dodać jeszcze inne składniki, np.więcej
warzyw czy ziół. Wszystko zależy od waszej wyobraźni i smaku. Dobrze smakuje też z 
dodatkiem awokado.

Ciekawa jestem czy znaliście wcześniej ser halloumi i w jakiej postaci go jedliście. Może 
macie jakiś inny sprawdzony przepis na potrawę z takim serkiem. Podzielcie się tą wiedzą 
w komentarzach. Ja mam zamiar wypróbować ten serek również w naleśnikach. Może 
smakować równie dobrze. 

kuchnia


To tyle ode mnie na dziś. A jeśli jesteście smakoszami serów i nie widzieliście jeszcze mojego
przepisu na makaron z sosem serowym to polecam. Sos w tym przepisie robiony był z 
dodatkiem 3 serów : cheddara, parmezanu i goudy. 



KreoVita

19 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o tym serku...
    Smakosz jeżeli chodzi o sery to ze mnie żaden...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tortilla jakoś nie stała sie moja ulubioną, to już wolę nasze swojskie naleśniki, ale farsz i owszem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej wersji jeszcze nie próbowałam, ale wygląda tak smacznie, że chętnie skosztuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O ja też nie miałam pojęcia, że taki serek istnieje, nigdy nie widziałam go w żadnym ze sklepów, gdzie bywam. A można w ogóle dostać ten ser w sklepach stacjonarnych?

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiego serka jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tego serka. Tortille wyglądają smakowicie -:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tortille w każdym wydaniu , aczkolwiek tego jeszcze nie próbowałam , ale na weekend to nadrobię, ponieważ ostatni polecany przez Ciebie przepis zrobiłam i był pyszny ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o takim serku. Brzmi pysznie. ;) No i przepis jest jasny nawet dla mnie - zupełnego laika w sprawach gotowania. Ułożenie Dania na talerzu jak w Master Chefie. :P
    Nie pomyślałabym nigdy o tym niekrojeniu sałaty nożem, ale zwyczajowo zawsze rwałam. ;)
    ~Wer

    OdpowiedzUsuń
  9. Pychotka! Dawno nie jadłam tortilli ❤️

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tego sera i już żałuję... ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej, zakochałam się chyba. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam tortillę, a takie połączenie wydaje się być smakowite.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.