piątek, 25 listopada 2016

Banoffee - ciasto bez pieczenia dla łasuchów.

ciasto bez pieczenia


Dzisiaj mam dla Was nieco bardziej kaloryczną propozycję, ale za to bardzo smaczną. 
Sama niewiele słodkich rzeczy jem, ale od czasu do czasu lubię się na coś skusić, 
szczególnie jak mi ktoś poda gotowe:) Tym razem moja córcia zrobiła banoffee. Nie jest to
ciasto wg oryginalnej angielskiej receptury, a raczej jakaś wariacja tego ciasta, ale smakuje
wybornie. Przygotowuje się je bardzo szybko i nie trzeba piec. Łasuchy muszą jednak jakiś
czas poczekać przed zjedzeniem go bo wymaga pobyć trochę w lodówce. 

Składniki:

- paczka herbatników (100g),
- 2 banany, 
- kajmak (masa krówkowa o smaku tradycyjnym) w puszce,
- śmietanka 30% 250ml, 
- śmietanfix,
- 2 łyżeczki cukru pudru, 
- 1/4 kostki masła lub margaryny

Przygotowanie:


Pokruszyć ciastka na bardzo drobne okruszki. Można to zrobić blenderem albo włożyć do
foliowego woreczka i zgnieść np. wałkiem do ciasta. 

Następnie rozpuścić tłuszcz. Ciastka przełożyć do miseczki, wlać do nich roztopione masło
i dobrze wymieszać. 

Przygotować małą tortownicę (na dno można dać papier do pieczenia), potem przełożyć do
niej wymieszane z masłem ciasteczka, dobrze je wyrównać i ugnieść. 

Na to nałożyć kajmak, jako kolejną warstwę. 

Banany umyć, obrać, pokroić w plasterki i ułożyć z nich kolejną warstwę. 

Śmietanę ubijać chwilę w mikserze lub trzepaczką, potem dodać śmietanfix i cukier puder,
ubijać dalej do osiągnięcia sztywnej bitej śmietany. 

Nałożyć ją na ciasto jako kolejną warstwę, po czym włożyć ciasto do lodówki żeby się 
schłodziło i zgęstniało. Po około 2 godzinach jest gotowe do jedzenia. 

dla łasuchów


Polecam Wam to ciasto jak macie wielką ochotę na coś słodkiego bo naprawdę połączenie 
tej masy krówkowej z bananami i śmietaną smakuje doskonale. Słyszałam też o wersji z 
mlekiem kokosowym zamiast śmietany, ale nie wiem jak smakuje i czy udaje się dobrze 
ubić bo nie próbowałam tego robić. Ciasto to doskonale się też sprawdza na różnego 
rodzaju okazje bo można jeszcze wierzch czymś ozdobić i wygląda wtedy bardzo 
efektownie. Smacznego:)

ciasto bez pieczenia


A jeśli nie widzieliście jeszcze innej mojej propozycji na ciasto beztłuszczowe to 
znajdziecie ją tutaj.


Znaliście wcześniej już jakąś wersję banoffee? Robicie tak samo, czy może nieco 
inaczej? Podzielcie się uwagami w komentarzach, a jeśli się Wam podoba mój blog to 
proszę o obserwację :)

Kto ma ochotę - świąteczne  LINK PARTY u Kasi 

KreoVita


37 komentarzy:

  1. Robiłam jedynie popularnego Snickersa. Też jest z masą kajmakową, tyle że bez bananów. Mleko kokosowe się ubije, ale nie mam pewności jak długo utrzymałoby się na tym cieście.Poza tym to już zupełnie inny smak. Nie znaczy, że gorszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już same składniki są takie smaczne, że nie przeszłabym obok tego ciasta obojętna :) Apetycznie wygląda i zapewne jeszcze lepiej smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak tu się oprzeć takiej porcji słodyczy? Dla mnie jego ogromną zaletą jest fakt, że nie wymaga pieczenie ;) Kiedyś wypróbowałam bardzo podobną wersję i potwierdzam, że jest to prawdziwa uczta dla podniebienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale bym zjadła :D Smaka mi niesamowitego zrobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi smaka narobiłaś :) Będę musiała wypróbować :) Zapraszam do siebie Pani domowa










    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje się łatwe do wykonania, ale to nie moje smaki, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda szczerze niesamowicie! Rób takich więcej, bo jakoś ostatnio mam ochotę na ciasta. A tym bardziej bez pieczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O ja cieeeee! Chyba dzisiaj je zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O rajciu!! Mniam ! WYgląda mega apetycznie, ja jestem mega łasuchem więc to coś dla mnie :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ musi być pycha i to jeszcze z bananami, hmhmhm ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znałam wcześniej tej wersji. Ciasto wygląda bardzoo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam! Musi być niesamowicie smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znałam jeszcze tego ciasta, ale robiłam podobne wariacje. Bardzo fajnie sprawdzają się herbatniki, krakersy czy inne ciastka jako podstawa zamiast pieczonego ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak bez pieczenia to coś dla mnie bo nie mam piekarnika chwilowo :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale chyba jest bardzo słodkie w smaku, a przynajmniej tak wygląda...

    OdpowiedzUsuń
  16. przepadłbym przy tym cieście, pycha !!!!
    Obserwuję smacznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam wszystkie ciasta i ciasteczka, które mają dodatek toffi. :-) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda rewelacyjnie! Jeszcze nie słyszałam o nim, będę musiała spróbować!
    pozdrawiam i zapraszam rowniez do mnie:")

    http://sylwiasylwiaa.blogspot.com/2016/11/ulubiency-listopada.html

    OdpowiedzUsuń
  19. O jejku, wygląda przepysznie, wręcz kocham krówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie jadłam takiego ciasta, a ładnie wygląda. Muszę wypróbować przepis.

    OdpowiedzUsuń
  21. Yummmy looks amazing *-*
    Great blog! I'm following you! Follow back? ***
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń
  22. A może jakaś alternatywa dla bitej śmietany, niestety nie przepadam za nią a ciasto może być bardzo smaczne, tylko na bita śmietana :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować użyć mleka kokosowego zamiast śmietany. Słyszałam o takiej wersji, ale nie sprawdzałam sama, więc za efekt nie ręczę.

      Usuń
  23. To jest jedno z tych ciast za które dałabym się pokroić... nie umiem ograniczyć się nigdy do jednego kawałka, MNIAM! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Miałam nieco ograniczyć słodycze, a gdzie wejdę dziś na bloga to same smakołyki z bananem albo kokosem! Kusicie mnie tymi przepisami :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda nieziemsko. Nic tylko chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wygląda pysznie, dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.