piątek, 10 lutego 2017

Domowe sposoby na przeziębienie.

Ostatnio pisałam o profilaktyce, która jest najlepszą receptą na zdrowie. Czasem jednak 
o niej zapominamy i wtedy wirusy mogą nas zaatakować. Dzisiejszy post będzie o tym, jak
sobie pomóc, kiedy już złapiemy przeziębienie. Oczywiście jeśli czujemy się źle, mamy 
temperaturę albo jakieś inne niepokojące objawy powinniśmy się udać do lekarza, który 
oceni czy to zwykłe przeziębienie czy może grypa albo jakaś infekcja bakteryjna. Diagnoza
jest ważna bo od tego zależy nie tylko leczenie, ale nawet dieta. 


sposób na przeziębienie


Dieta


Od diety właśnie zacznę bo w zależności od tego czy infekcja jest wirusowa, czy bakteryjna
powinniśmy stosować inną dietę. Czasem sam organizm sygnalizuje nam co jest dla nas 
dobre. Czy zauważyliście, że czasem jak jesteśmy chorzy w ogóle nie mamy apetytu, a 
innym razem infekcja nie ma wpływu na nasz apetyt? Jednakże inne czynniki też mogą 
wpływać na apetyt, np. leki. Nie jest więc właściwym żeby na tej podstawie tylko oceniać 
rodzaj infekcji. Jeszcze raz powtarzam powinien zrobić to lekarz.

Jeśli okaże się, że mamy infekcję wirusową wtedy trzeba ją karmić, natomiast w przypadku 
bakteryjnej raczej głodzić. Nie traktujmy tej głodówki tak dosłownie, ale nie zmuszajmy się 
do jedzenia i nie objadajmy się.
Nie dotyczy to oczywiście płynów, których w każdym wypadku trzeba spożywać sporo, ale 
w przypadku infekcji bakteryjnej raczej mało słodkich. 

Jeśli chorujemy na przeziębienie, które jest chorobą wirusową, najlepszy jest rosół, który 
dostarczy nam energii do walki z wirusami. Można go wzbogacić takim rozgrzewającym 
dodatkiem jak imbir.

rosół



W przypadku infekcji bakteryjnej natomiast nie można się objadać, a dieta powinna 
zawierać produkty z niewielką ilością glukozy, która to mogłaby namnażać bakterie. 
Można do diety włączyć czosnek, fasolę, ryby, zielone warzywa, a unikać cukru. 

Napoje


Podczas przeziębienia dobrze robią napoje rozgrzewające, np.
- napar z kwiatu lipy, 
- napar z kwiatu czarnego bzu,
- herbata z rumianku z imbirem, szczyptą cynamonu i łyżeczką miodu,
- herbata z sokiem malinowym,


na przeziębienie



- mleko z masłem, miodem i czosnkiem,

Ten ostatni napój działa nie tyle rozgrzewająco, jak przeciwbakteryjnie i wykrztuśnie.

Oczywiście stosujmy to wybiórczo, a nie wszystko naraz. No i oczywiście woda oprócz 
nich.

Sposoby ludowe


Syrop z cebuli na kaszel


2 pokrojone cebule układać w słoiku warstwami posypując je cukrem pudrem. Odstawić 
na parę godzin tak żeby cebula puściła sok. Gotowy syrop zażywać kilka razy dziennie 
1-2 łyżki. Niektórzy nie znoszą takiego syropu ze względu na jego zapach, ale w działaniu
jest bardzo dobry.
O korzyściach płynących z cebuli pisałam także w poprzednim poście, więc jeśli jeszcze 
nie czytaliście znajdziecie go tutaj.

Woda ze solą do płukania gardła.


To sprawdzony przeze mnie sposób, który przynosi ulgę bardzo szybko jeśli boli gardło. 
Ważne jest aby płukać jak tylko zaczyna nas boleć. 1 łyżeczkę soli wsypujemy do szklanki 
letniej wody, mieszamy do rozpuszczenia i płuczemy gardło.

Bańki


Sama nigdy nie stawiałam, ale miałam kiedyś postawione bańki przy przeziębieniu i bardzo
pomogły. Pamiętam, że zostawiły mi na plecach sine ślady, które jednak szybko zniknęły. 
Po takich bańkach jednak trzeba wygrzać się w łóżku. Jeśli chcecie poczytać o tym więcej 
i dowiedzieć się jak je stawiać to zajrzyjcie pod ten link.

na przeziębienie



Parówka


Oczywiście nie chodzi o parówkę do jedzenia ale kąpiel parową, poprzez którą inhaluje się
drogi oddechowe. 
Takie inhalacje dobre robią przy katarze.Podam Wam przepis na dwie kąpiele parowe.

⇨    3 łyżki majeranku zalać szklanką wrzącej wody i pochylając się nad parującym 
kubkiem wdychać nosem parę uważając przy tym bardzo żeby się nie poparzyć. 

⇨    Garść kwiatów rumianku zalać gorącą wodą, dodać szczyptę cynamonu i wdychać 
opary przez chwilę. Żeby zwiększyć efekt można przykryć głowę ręcznikiem po to aby 
stworzyć pewien rodzaj parawanu dla pary. Uważać żeby nie poparzyć twarzy, oczy mieć
lepiej zamknięte. 

Po takich kąpielach parowych wskazane jest udanie się do ciepłego łóżka. 


Obniżanie gorączki


⇨     Nalewka bursztynowa


O tej nalewce pisałam w poście: Bursztyn dla zdrowia i urody. Znajdziecie tam przepis na 
to jak zrobić taką nalewkę i na co pomaga. 



⇨     Okłady


Pomocne są zimne okłady na czoło i kark oraz na łydki. Okład na łydki dobrze zastosować 
z wody połączonej z octem jabłkowym w proporcji 3/1. W takim roztworze zanurzamy 
ściereczkę lnianą lub ręczniczek i owijamy łydki. Potem owijamy suchym ręcznikiem i 
wchodzimy do łóżka. Po rozgrzaniu kompres zmienić. 

Takich ludowych sposobów jest znacznie więcej, np. syrop z rzodkiewki na kaszel czy 
herbatka z majeranku. Każdy z Was też pewnie ma swoje sprawdzone sposoby. Podzielcie 
się tą wiedzą w komentarzach. 
I pamiętajcie, że jeśli chorujemy najważniejsza jest właściwa diagnoza, a taką powinien
postawić lekarz. Przedstawione tutaj sposoby zostały podane tylko w celach 
informacyjnych i nie zastąpią wizyty u lekarza. 

Jeśli podoba się Wam mój blog bardzo proszę o obserwację :)

KreoVita

39 komentarzy:

  1. Myślę, że takie domowe sposoby na przeziębienie są najlepsze. Mi z pewnością pomaga domowy rosół. herbata z sokiem malinowym, miodem i cytryną. A na gardło płukanka z szałwii. Pozdrawiam serdecznie ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się unikać wizyt lekarskich na ile się da. Aż trudno mi teraz uwierzyć, że dawniej nie ufałam naturalnym sposobom leczenia ;) Ostatnio zastosowałam u dziecka na kaszel domowy warstwowy syrop z cebuli, miodu, imbiru i cytryny - kaszel minął :) Ja sama na wszelkie przeziębiania czy grypopodobne infekcje stosuję propolis, czosnek z tymiankiem i złote mleko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wpis. Nie wiedziałam, że dieta w czasie choroby zależy od tego, czy jest to infekcja wirusowa, czy bakteryjna! Bardzo ciekawe porady i wszystko zebrane w spójną całość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od października codziennie łykam łyżeczkę specyfiku z miodu i czosnku profilaktycznie. Nawet kataru nie miałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja bardzo doceniam te domowe sposoby, ale sama jednak bardziej wierzę w aspirynę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Syrop z cebuli pamiętam z dzieciństwa - Babcia mi taki robiła. Uwielbiałam go :-)
    Świetny jest także czosnek, ale obniża ciśnienie, więc nie jest polecany każdemu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Your blog is beautiful !!! I would love to see you on my blog !! Happy day!!!
    👌👌👌💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno skorzystam z tych sposobów :) Może nie z baniek bo mam po nich traumę :D

    OdpowiedzUsuń
  9. W przypadku przeziębień zawsze korzystam z domowych sposobów, w większości tych które tutaj opisałaś. Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
  10. ja to sie baniek boje jakos :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Udało mi się w tym roku uniknąć przeziębień. I niech tak zostanie ;) Mój sposób na bolące gardło, to herbatka rumiankowa. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam większość z tych sposobów i wolę stanowczo bardziej je stosować, niż zatruwać się lekami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny wpis ! Będę robiła częściej napary. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam rosołek ! ;) zawsze mi pomaga ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. U nas w czasie przeziębienie przede wszystkim w ruch idzie czosnek z naszego ogródka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. chyba zaraz sobie zrobię herbatkę z miodem i cytryną

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi pomogło moczenie nóg w gorącej wodzie z solą i inhalacje z kropli żołądkowych.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pamiętam z dzieciństwa syrop na kaszel, moja babcia wierzyła w działanie lipy i malin, a mój tato do dziś płucze gardło wodą z solą...

    OdpowiedzUsuń
  19. Syrop z cebuli pamiętam oj pamiętam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Sok malinowy i domowy rosołek naprawdę potrafią postawić na nogi :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Domowe sposoby na pewno są dobre, ale większość z nich nie stosuję. Pijąc mleko z miodem i czosnkiem miałam odruch wymiotny, więc... Ale zawsze podczas choroby stosuje inhalacje, a taka kompiel była by dla mnie idealna. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Syrop z cebuli - o matko, jak ja go nienawidziłam :)
    Nalewkę z bursztynu stosuję dość często w przypadku przeziębienia i sprawdza się super :)

    OdpowiedzUsuń
  23. moja babcię właśnie katarek dopadł... a mówiłam żeby czosnek jadła;p

    OdpowiedzUsuń
  24. Syrop z cebuli, herbata z rumianku to u nas podstawa podczas przeziębienia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bańki pamiętam z dzieciństwa. Mleko z miodem i masłem, ale bez czosnku zdarza mi się wypić nawet gdy nie jestem chora :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpukać ale w tym roku jeszcze nie byłam chora :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Super propozycje :) Znałam kilka z nich, ale też poznałam nowe :) Takie sposoby to zbawienie kiedy coś nas dopadnie

    OdpowiedzUsuń
  28. Rosół jest dobry na wszystko. Pamiętam jak kiedyś piłam syrop z cebuli, myślałam że zwymiotuje, nigdy więcej tego nie dotknę. Parówki stosuje mój tata i bardzo mu to pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  29. Syrop z cebuli, bańki, płukanie gardła wodą z solą, moczenie nóg w ciepłej wodzie z solą. Wszystkie te sposoby kiedyś stosowała na mnie i na bracie mama. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Idealny temat dla mnie bo choruje już chyba dwa miesiące Co wyjde z jednego to wpadam po lokcie w drugie choróbsko Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. chcę już wiosnę bo ciągle dopada mnie przeziębienie ; /

    OdpowiedzUsuń
  32. Wiadomo, lepiej przeciwdziałać, zamiast leczyć. Ale mam nadzieję,że już ta zimna się skończy i znowu nie będę chora. W tym roku byłam raz chora, z wysoką gorączką, ale... Gripex Hot okazał się niezawodny ;) A tak z tego, co napisałaś to często robię "parówkę" przy zatkanym nosie - zazwyczaj działa ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Staram się również w miarę możliwości unikać lekarstw, najpierw stosuję domowe miksturki. W okresie jesienno- zimowym piję sporo soków z witaminą C, własnej roboty. Imbir, czosnek i cebula to must have w moim domu, mają cudowne właściwości.Na przeziębienie dobre jest również ciepłe mleko z miodem i z czosnkiem. W sumie czosnek to naturalny antybiotyk.

    OdpowiedzUsuń
  34. I am really thankful to the holder of this site who has shared
    this wonderful piece of writing at at this time.

    OdpowiedzUsuń
  35. herbata z czarnym czosnkiem to mój numer jeden! Tak ,dokładnie tak CZARNY CZOSNEK ! info o nim podeśle. W połączeniu z cebulą ,miodem działa cuda, naprawdę warto spróbować. Moja mama mi podesłała ten przepis, KOZAK

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.