piątek, 30 czerwca 2017

Ulubieńcy czerwca.


muzyka, film, książka, blog


Już od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie aby na koniec miesiąca zamieszczać posty 
z kulturalnymi i wirtualnymi ulubieńcami. Widzę takie posty czasem na innych blogach
i bardzo lubię je czytać bo zawsze ktoś poleca coś, czego nie znam, a jest warte posłuchania,
obejrzenia czy przeczytania. Dzisiaj ja chcę Wam pokazać co przykuwało moją uwagę 
w czerwcu.


Muzyka


Michael Patrick Kelly - album iD


Michael Patrick Kelly znany też bardziej jako Paddy Kelly i jego nowy album, który ukazał się 
16 czerwca. Słucham go od lat i uwielbiam jego fantastyczny głos. Teksty do swoich utworów 
oraz muzykę tworzy sam i zawsze śpiewa na żywo. Przez kilka lat był w zakonie, co też miało 
wpływ na jego twórczość. Nowa płyta to mieszanka popu i rocka, ale też widoczne są inne 
wpływy. Podaję Wam link do piosenki z nowego albumu, którą bardzo lubię. Niestety 
nie ma jeszcze na youtube ostatniej piosenki z jego nowego albumu, którą lubię najbardziej. 
Mam nadzieję jednak, że i ta się Wam również spodoba. A jeśli kupicie cały album to 
na pewno się nie zawiedziecie. 



Film/ serial



Filmów prawie nie oglądam bo ostatnio kompletnie zawładnęły mną tureckie seriale. Póki co 
mam dość kina amerykańskiego, a tureckie seriale to coś absolutnie innego, świeżego, inna 
kultura, tradycja, zwyczaje, mentalność. Tureckie seriale trzymają w napięciu, mają ciekawą 
fabułę i jak już raz je pokochasz to pochłoną Cię całkowicie:)


Wspaniałe stulecie

Serial emitowany w polskiej tv już jakiś czas temu, ale ja wcześniej jakoś go przegapiłam, a 
teraz oglądam z przyjemnością bo cały jest dostępny na vod. Jest to serial historyczny, 
kostiumowy o imperium osmańskim ze wspaniałymi kreacjami głównych postaci - Halita 
Ergenca grającego Sułtana Sulejmana i Meryem Uzerli, która wcieliła się w rolę jego 
ukochanej. Jestem w trakcie oglądania bo serial liczy około 300 odcinków.

Cena miłości

Serial obyczajowy emitowany obecnie w tv. Ciekawa fabuła i szybka akcja. Nie będę 
streszczać fabuły, napiszę tylko, że warto.


Zraniona miłość

Serial historyczny o zmierzchu imperium osmańskiego, w którym główną rolę gra Halit Ergenc
znany ze Wspaniałego stulecia. Serial emitowany jest również obecnie w tv i dostępny na vod. 



Książka




W czerwcu miałam mało czasu na czytanie. „Letni ogród” liczący ponad 800 stron cały czas 
czeka. Sięgnęłam natomiast po książkę, którą niedawno udało mi się kupić tylko za 1 zł.  Nosi 
tytuł „Sukces bez wyrzeczeń”. Autorami są Martin Bjergegaard i Jordan Milne. Książka okazała 
się ciekawa i napisana w bardzo przystępny sposób. Autorzy pokazują jak pogodzić biznes 
z życiem rodzinnym i pasjami. Przedstawiają 66 strategii jak odnieść sukces prowadząc 
jednocześnie zrównoważone życie. Dają wskazówki jak lepiej organizować czas i radzą co 
zrobić gdy wszystko idzie nie tak jak chcemy. Pokazują też jak działać by unikać pułapek. 
Książka warta przeczytania. 

ulubieńcy czerwca



Blogi




Codziennie odwiedzam całą masę najróżniejszych blogów i teraz chcę Wam pokazać co 
szczególnie mi się spodobało w czerwcu.

Wspaniały wpis na blogu Plantacja magicznych myśli o kuchennym czarowaniu. Gaja podaje 
tam również wiele ziół i przypraw z ich magicznymi właściwościami. Każda pani domu 
powinna ten wpis przeczytać:)

Oczarowała mnie także poezja Jotki - zobaczcie sami jak cudownie pisze:)

I na koniec chcę Wam pokazać jeszcze jeden blog pełen inspiracji. Każdy wpis na nim jest 
inspirowany czymś innym. Pomysł bardzo ciekawy i wychodzą z tego bardzo interesujące 
posty. Ten blog to Werterownia :)

To tyle ode mnie na dziś. Znacie artystę, o którym pisałam? Lubicie? A seriale tureckie? 
A może słuchacie i oglądacie coś zupełnie innego?

KreoVita

33 komentarze:

  1. Dziękuję za takie wyróżnienie:-) Do Werterowni już zajrzałam, faktycznie ciekawie i różnorodnie :-) Blog Gai znam, jak i poprzedni.
    Masz rację, że takie posty posuwają nas naprzód, bo trudno znać wszystko, dzięki:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muzyka całkiem przyjemna. :) CO do seriali.. ja kompletnie nie rozumiem tego całego bumu na tureckie seriale. Dla mnie one niewiele się różnią od latynoamerykańskich telenowel. Pomijam Wspaniałe Stulecie.. ale i tak islam, Turcja i cała historia pokazane są w cukierkowych kolorach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak kiedyś myślałam o tureckich serialach dopóki nie zaczęłam oglądać. Te akurat wcale nie pokazują nic w cukierkowych kolorach.

      Usuń
  3. Muzyki, filmu i książki nie znam, ale znam i odwiedzam blogi, o których piszesz :)
    Bardzo lubię tam zaglądać :)
    Joasie ma bardzo fajnego bloga, a jej wiersze są piękne :)
    U Gaji faktycznie można sie sporo dowiedzieć o ziołach, ale też jej blog ma taki fajny, magiczny klimat :)
    Werterownia to fajne miejsce żeby poczytać, pooglądać ciekawe inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obejrzałam Wspaniałe Stulecie w zeszłym roku do momentu dopóki była ta pierwsza ukochana, potem jakoś przestałam, ale bardzo mnie wtedy wciągnął :-)
    Znam blog Jotki i chętnie tam zaglądam :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie tez wszyscy w domu ogladaja te seriale xd ;d ja nie widzialam ani odcinka xd

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurcze ja jestem zupełnie aserialowa;p

      Usuń
  6. Nie znam tego artysty, ale miło było posłuchać czegoś nowego niż tego, co cały czas w kółko leci w radiu.
    "Wspaniałe stulecie" - słyszałam o tym tytule, ale nie miałam okazji się za ten serial zabrać. Póki, co kończyłam młodzieżowy, norweski serial SKAM i wkręciłam się w "Orange is the new black". Naprawdę można przy tym się pośmiać! :D
    Z blogów kojarzę poezję Jotki, nic po za tym ;)

    Pozdrawiam i miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tych seriali jeszcze nie oglądałam, ale przyda się jakaś lista przed weekendem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądam w miarę możliwości "Cenę miłości" i również bardzo mi się podoba. Z tureckich seriali oglądam co wtorek "Rozdarte serce". Obecnie z mężem śledzimy "Bates Motel" ;) Pozdrawiam Cię Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie odkryć nową ksiązke :) Właśnie jestem na etapie czytania psychologicznych książek o sukcesie czy pewności siebie... Taką też chętnie kupię, żeby zajrzeć i nauczyć się czegoś nowego...

    OdpowiedzUsuń
  10. Z chęcią odwiedzę te blogi, które poleciłaś :)
    Pozdrawiam :)
    natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Blogów nie znam ale już na nie zaglądam :) Seriali tureckich nie lubię. Ja w ogóle nie oglądam seriali, to może dlatego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muzyki, filmu i książki nie znam ale znam jeden z blogów polecany przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Seriale, które wymieniłaś znam ze słyszenia.. "Wspaniałe stulecie" - widziałam kilka odcinków ale to braku laku niż dlatego, ze mnie zaciekawiły :) Muzyki i książki nie nam - blogów również :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rzadko oglądam seriale (jeśli już to najczęściej te wyprodukowane przez BBC), ale kilkanaście odcinków "Wspaniałego stulecia" obejrzałam, głównie z tego powodu, że budził on kontrowersje na Bałkanach i w samej Turcji.
    Paddy'ego Kelly poznałam dzięki Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj muszę przyznać, że mnie całkowicie pochłonęły te 3 seriale! Jestem od nich uzależniona! :D Wspaniałe są, w ogóle większość tureckich seriali mi się podoba ;) Ciekawy post!

    OdpowiedzUsuń
  16. Widziałam Wspaniale Stulecie. Dość ciekawe, ale nie mój klimat :D
    Zapraszam do siebie: http://pozytywnapati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie w czerwcu bez specjalnych ulubieńców i muzycznie i filmowo, obejrzałabym ciekawy serial kryminalny, najlepiej angielski, ale pomysłu brak.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo dziękuję za polecenie, chociaż myślę, że magiczne klimaty są dość nietypowym tematem bloga i przyciągną tylko tych, którzy potrafią je poczuć... Ale jest mi bardzo miło, że o mnie wspomniałaś :-) Jotkę znam, a Wertowni jeszcze nie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Imperium osmanskie odpada. Za to blogi często odwiedzam i dodaję do paska bocznego, aby być na bieżąco :) Płyta mnie zaciekawiła 😊

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znam muzyki ani filmu ale chętnie się zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytałam ten post o kuchennym czarowanie i mnie także szczególnie ujął :'))

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam książki i filmu :) Blogi ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Great post,photos are amaizing! :)
    Hope you'll leave a comment here--> http://howaboutjourney.blogspot.hr/2017/07/plitvice-lakes.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniałe stulecie bardzo fajny serial ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. W ostatnim czasie zapanowała istna moda na tureckie seriale. Jednak muszę przyznać, że ja jeszcze nie skusiłam się na tę modę;)

    OdpowiedzUsuń
  26. O nie tureckie seriale strasznie działają mi na nerwy :) chociaż może gdybym zaczęła oglądać to bym się wciągnęła tj kiedyś w brazylijskie i argentyńskie :) Książka Ogród letni fajna, polecam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.