piątek, 5 sierpnia 2016

Malownicze okolice Krynicy - Tylicz i Muszyna. Dlaczego warto się tam wybrać.

Pewnie niektórzy z Was są już zmęczeni moimi postami o Krynicy i jej okolicach i chcieliby
poczytać o czymś innym. Obiecuję,że ten post, póki co, będzie ostatni na ten temat. Nie 
mogłam się oprzeć, żeby nie pokazać Wam jeszcze paru zdjęć z tego urokliwego zakątka 
Polski. Dziś będzie więc o okolicach Krynicy, czyli Tyliczu i trochę o Muszynie bo wierzcie
mi, jest tam co oglądać. 

Tylicz


widok z Golgoty
Tylicz - widok z Golgoty.


Tylicka Golgota i stary drewniany kościółek z XVI wieku przyciągają turystów z całej Polski.
Co ciekawe, Golgota zbudowana została z kamieni pochodzących z całego świata. 
Prowadzą do niej dróżki różańcowe opatrzone tablicami z pięknymi, dającymi do myślenia 
sentencjami.Wchodząc na Golgotę mijamy po drodze niewielkie kapliczki o charakterze 
religijnym i wolnościowym, ukazujące zrywy wolnościowe narodu polskiego albo postacie 
ważne dla Polski. Warto to zobaczyć. Ze szczytu Golgoty rozciąga się przepiękny widok na 
panoramę Tylicza i okolice. A teraz kilka zdjęć z tego niesamowitego miejsca. 

Tylicka Golgota
Tylicz - droga na Golgotę.

Tylicka Golgota
Tylicka Golgota.

Tylicka Golgota
W drodze na szczyt Golgoty - kapliczka z takim orłem.

Tylicka Golgota
Po drodze na szczyt Golgoty - kapliczka ukazująca zrywy wolnościowe narodu polskiego.

Tylicz
Widok z Golgoty w Tyliczu.

Tylicka Golgota
Widok z Golgoty - Tylicz.


Muszyna


Do Muszyny pojechałyśmy na zakupy, a nie po to aby zwiedzać i  nie wychodziłyśmy poza
rynek. Ale i tam udało mi się znaleźć dwa ciekawe obiekty do zdjęć. Pierwszy to przepiękna
fontanna. Zobaczcie sami.

Rynek w Muszynie
Fontanna na rynku w Muszynie.


Drugi natomiast to ławeczka Harasymowicza, który związany był z Muszyną, nazywał ją 
krainą łagodności i niejednokrotnie o niej pisał. 

Muszyna
Ławeczka Harasymowicza w Muszynie.

na rynku w Muszynie
Tabliczka z informacjami o ławeczce Harasymowicza.


Wycieczka do Muszyny, choć krótka, była udana i następnym razem z pewnością postaram
się poznać tę miejscowość lepiej. Jeśli chodzi natomiast o zakupy to okazały się również 
udane, chociaż kupiłam niewiele, ceny jednak dużo niższe niż w Krynicy. 

To tyle na dzisiaj. Ciekawa jestem jak się Wam podobają zdjęcia i czy mielibyście ochotę 
tam pojechać, do czego gorąco namawiam. A może już tam byliście? Jeśli tak, to podzielcie 
się wrażeniami w komentarzach. 

Gdyby ktoś chciał się wybrać do Tylicza to może także zainteresuje go mój poprzedni post
o leczniczej wodzie mineralnej w Tyliczu. Znaleźć go można tutaj

KreoVita

9 komentarzy:

  1. Rzeczywiście piękna fontanna:) fotografie również. Z przyjemnością oglądałam i na pewno chętnie bym się wybrała na taką wycieczkę.
    JA byłam na Golgocie w Licheniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widoki cudne, kiedyś planuję tam się wybrać, ale to nie w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fontanna przepiękna! :)Czy wiadomo kiedy została wykonana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem bo nie ma tak żadnej informacji.

      Usuń
  4. Bardzo ładne widoki, jak dzieciaki podrosną, tona pewno się wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kraina łagodności - Harasymowicz miał racje, miejsce iście magiczne. Tęsknie za takimi kierunkami, muszę jeszcze zajrzeć w te okolice :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie się nigdy takie wpisy nie znudzą. Szczególnie, że to moje ulubione okolice(zaraz po Bukowinie Tatrzańskiej i ogólnie Tatrach). Mogę o nich czytać i oglądać zdjęcia bez przerwy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wonderful holiday photos, I love seeing different places from around the world.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.