piątek, 22 września 2017

Wyśmienite placuszki z jabłkami.

Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne placki z jabłkami. Kiedy byłam mała robiła je moja 
mama, teraz ja robię często jako drugie danie na obiad albo czasem na kolację. Smakują 
wyśmienicie zarówno podane bez żadnych dodatków, ale czasem jem je z odrobiną śmietany.
Przepis jest bardzo prosty. Zróbcie bo naprawdę warto.

kuchnia



Składniki:


- szklanka mleka,
- szklanka mąki,
- 1 jajko,
- sól,
- woda,
- 2 jabłka,
- olej

Przygotowanie:


Ciasto przygotowuje się podobnie jak ciasto naleśnikowe, ale powinno być odrobinę 
gęściejsze niż na naleśniki. W wysokim naczyniu połączyć mleko z jajkiem roztrzepując 
trzepaczką, dodać odrobinę wody i mąkę dodawać stopniowo cały czas mieszając trzepaczką.
Czasem jeśli wleje nam się więcej wody trzeba dodać jeszcze mąki. Najważniejsza jest 
konsystencja ciasta - powinno się lać ale musi być w miarę gęste. Dodać też szczyptę soli i 
łyżeczkę oleju. Jabłka umyć obrać, pokroić w plasterki i dołożyć do ciasta. Zamieszać. 
Patelnię rozgrzać z odrobiną oleju. Ciasto kłaść na patelnię łyżką. Smażyć z obu stron na złoty
kolor. 

Uwaga:

Zamiast mleka można dać maślankę lub kefir. Wychodzą równie dobre. Dobrze jest też 
dodać zamiast zwykłej wody odrobinę wody gazowanej. Wtedy placki wychodzą bardziej 
kruche. Ja robię różnie, w zależności od tego jakie produkty akurat mam pod ręką. 


przepis kulinarny


Placki smakują świetnie podane na ciepło, ale są pyszne również zimne. Jedyną ich wadą jest 
to, że nawet jeśli nasmaży się cały półmisek, szybko znikają:) Uwielbiane są przez dzieci i 
dorosłych łasuchów. To idealne danie na deszczową pogodę bo naprawdę poprawia nastrój. 
Smacznego.

kuchnia


Robicie takie lub podobne placki? Lubicie? Może dodajecie jeszcze jakieś inne składniki? 
Napiszcie proszę o tym w komentarzach, a jeśli mój blog się Wam podoba zaobserwujcie i 
udostępniajcie moje posty. Dajcie znać o tym w komentarzu, a na pewno się odwdzięczę.

Jeśli lubicie różne placki to polecam również mój inny post z przepisem na placki zrobione 
z farszu na ruskie pierogi. Są bardzo smaczne. 


KreoVita

30 komentarzy:

  1. Klasyczne racuszki! Ja zamiast mleka dodaję często kefir, lub zsiadłe mleko. Zamiast zwykłej wody czasem dodaję wodę gazowaną... klasycznie dodaje się do nich chyba sodę i właśnie coś kwaśnego.. wtedy fajnie wyrastają. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do prawdziwych racuchów dodaje się drożdże. Do takich placków niektórzy dodają sodę lub proszek do pieczenia. Ja nie dodaję bo jak raz spróbowałam miałam wrażenie, że są jakieś sztuczne:)

      Usuń
  2. Lubię, lubię placuszki i jabłuszka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. My to nazywamy: racuchy z jabłkami i do masy dodajemy drożdże, pyszne są :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie prawdziwe racuchy też są na drożdżach i smakują nieco inaczej. Z tego względu nie nazwałam tych placków racuchami:)

      Usuń
  4. Wyglądają apetycznie :)
    Racuszki takie robiłam na kefirze - przepis mojej babci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie placuszki - smak mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rachuchy :) uwielbiam, smak dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię podobne placuszki :) Czasami dorzucam cynamon, czasami cukier waniliowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynamon jak najbardziej pasuje do jabłek i cukier waniliowy też. Ja też czasem dodaję:)

      Usuń
  8. Taka wada, to wręcz zaleta. Ja lubię swoje polać syropem, obserwuję <3

    OdpowiedzUsuń
  9. uwilebiam takie placuszki! szczególnie z jabłkami <3 moje ulubione!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wczoraj w Master Chef piekli takie placuszki. Twoje na pewno zjęły by pierwsze miejsce. Pozdrawiam kochana -:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie placuszki, a z jabłkami to już w ogóle rewelacja :) U mnie w domu zawsze znikają wszystkie, nic nie zdąży wystygnąć. I też robię czasem na mleku, czasem na maślance, a czasem na kefirze. Masz rację - wszystkie wychodzą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Popisowe placuszki mojej mamy. Ubóstwiam! Wydaje mi się, że robi w podobny sposób. Smakowity przepis!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają przepysznie! Uwielbiam placuszki z jabłkami :) Moja mama bardzo często je robi, a ja bardzo je lubię ;) Też często jadam je na kolacje albo jako drugie danie ;) Przepysik chyba nawet taki sam albo podobny mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam, babcia mi takie zawsze robi, przepyszne ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Placuszki z jabłkami częst goszczą na moim stole choć może nie są tak dobre jak Twoje, to wyglądają podobnie:-))

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam placuszki z jabłkami :) Mam swój sprawdzony przepis, ale z przyjemnością przetestuję również ten, który prezentujesz ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.