piątek, 16 lutego 2018

Dorsz z papryką i brzoskwiniami.

Dzisiaj chcę zaproponować Wam wspaniałe danie, które zachwyciło mnie smakiem w chwili gdy spróbowałam tę potrawę po raz pierwszy u mojej cioci. Zrobiła je moja kuzynka, która 
uwielbia różne kulinarne eksperymenty i łączenie smaków. Do tej pory dorsza najbardziej 
lubiłam usmażonego tylko w panierce lub po grecku, ale ta wersja z brzoskwiniami podbiła 
moje serce. 
kuchnia

Składniki:


- filet z dorsza, 
- mąka,
- jajko, 
- bułka tarta, 
- 1 duża czerwona papryka,
- 2 brzoskwinie (świeże lub z puszki),
- passata,
- sól,
- pieprz (ja daję ziołowy),
- szczypta chili,
- łyżeczka soku z cytryny
- olej lub oliwa

Przygotowanie:


Dorsza posolić i panierować w mące, jajku i bułce tartej. Usmażyć na dobrze rozgrzanym 
tłuszczu. Paprykę umyć i pokroić w paski. Podsmażyć na odrobinie tłuszczu. Brzoskwinie 
pokroić w kostkę i również krótką chwilę podsmażać w osobnym rondelku, po czym dołożyć 
do papryki. Do tego dodać passatę i przyprawy. Podsmażać wszystko razem przez chwilę. 
Na końcu dodać sok z cytryny i wymieszać. Dorsza wyłożyć na półmisek i zalać sosem z 
kawałkami brzoskwiń i papryki. Smacznego. 

kuchnia


Uwaga:


Można dodać do tego dania cebulę zeszkloną na oliwie. Taką wersję z cebulą właśnie jadłam 
po raz pierwszy i była smaczna. Ja jednak cebuli nie daję bo moja córcia nie lubi. Moim 
zdaniem danie nie straciło smaku przez brak cebuli bo papryka i brzoskwinie nadają smak 
i to połączenie jest fantastyczne. 

Zamiast passaty można dodać koncentrat pomidorowy czy nawet ketchup. Każdą z tych 
wersji próbowałam i była dobra. Pamiętajcie tylko, że jeśli dodacie pikantny ketchup to trzeba
dać mniej pieprzu i chili żeby nie przesadzić z ostrością. 


pingwin - blogowa maskotka


Ciekawa jestem czy kiedykolwiek próbowaliście dorsza w takim połączeniu? Jak Wam się 
podoba? Wypróbujecie? 

Jeśli lubicie ryby i nie widzieliście jeszcze mojego przepisu na śledzie w zalewie octowej to 
polecam. 


KreoVita

19 komentarzy:

  1. Nie jadłam nigdy dorsza w takim wydaniu:)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Generalnie jestem zwolenniczką każdej ryby w każdej postaci. Dlatego z pewnością spróbuję dorsza w takiej "oprawie".
    Bardzo fajnie wygląda a biorąc jeszcze fakt, że ryby powinny być przez nas jedzone to trzeba zbierać różne przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie ciekawe połączenia. Ryba z brzoskwiniami...jeszcze nie jadlam!

    OdpowiedzUsuń
  4. To coś dla mojego męża ja akurat miłośniczką ryb nie jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm nigdy nie jadłam ryb z owocami... no może sałatkę z tuńczykiem i granatem...Zaintrygował mnie ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię dorsza, ale z brzoskwinią jeszcze nie jadłam :) Muszę przyrządzić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowite połączenie! Ciekawe jak smakuje :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe połączenie :) Myślę, że taka potrawa na pewno przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również uwielbiam kulinarne eksperymenty, więc może wypróbuję ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Oooo chyba podkradnę przepis :)


    https://0xsandrax0.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  11. O takim połączeniu bym nie pomyślała! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ryby ale o takim połączeniu jeszcze nie słyszałam. Brzmi interesująco zwłaszcza, że bardzo lubię brzoskwinie. ;)
    Pozdrawiam serdecznie.

    alabastrowaherbata.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawe połączenie, dorsza uwielbiam ale na słodko jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.