wtorek, 24 października 2017

Jak poradzić sobie z bólem głowy bez tabletek.

sposoby na ból głowy


Ból głowy to jedna z najczęściej występowanych dolegliwości. Nie znam osoby, której nigdy 
głowa nie bolała. Ja należę do tych osób, które ten ból dotyka dosyć często bo jestem
meteoropatką, a do tego mam dyskopatię kręgosłupa szyjnego. Są to więc często nawet bóle 
migrenowe. Powiem Wam jednak, że od około 20 lat nie wzięłam ani jednej tabletki 
przeciwbólowej. Uważam bowiem, że nie są one nieobojętne dla zdrowia, źle się po nich 
kiedyś czułam i znalazłam inne sposoby by ten ból ujarzmić. Muszę Wam jednak powiedzieć,
że nie zawsze pomaga to samo. Znam już jednak na tyle swój organizm, że wiem co może 
pomóc w danej sytuacji. Jeśli nie pomaga, co się czasem zdarza, próbuję czegoś innego. 


Sposoby, które stosuję i które przynoszą ulgę w bólu głowy:


- Kawa z cytryną 


Pomaga mi zawsze jeśli ten ból wynika z niskiego ciśnienia spowodowanego zmianami 
w pogodzie. Wystarczy wtedy dosłownie kilka łyków kawy z cytryną, żeby poczuć ulgę, 
a zanim dopiję taką kawę do końca, głowa już nie boli. Poprawia się krążenie i ból znika. 
Na szklankę kawy dodaję około 2 łyżek soku z cytryny. Jeśli jest to mniejsza filiżanka to 
daję jedną łyżkę soku. 

na ból głowy


- Aromatoterapia


Kilka kropli olejku lawendowego wlewam do kominka i zapalam świeczkę. Po podgrzaniu 
uwalnia się aromat lawendowy, który koi ból. 

aromatoterapia


- Geranium


Ta roślina już nieraz mi pomogła. Urywam listek lub dwa i rozgniatam nieco żeby puścił sok, 
po czym nacieram czoło i skronie. Przynosi ulgę.


- Nalewka burszynowa


Pisałam o niej w poście - Bursztyn dla zdrowia i urody . Pomaga gdy natrze się skronie
i czoło, podobnie, jak w przypadku geranium


- Zimne wodne kompresy


O tej metodzie chyba nie muszę pisać więcej bo wszyscy doskonale ją znacie. Pomagają 
szczególnie w tzw. gorącej migrenie oraz gdy głowa boli podczas gorączki. 


- Inhalacje z wody z octem winnym 


Zagotować pól szklanki wody zmieszanej z pół szklanki octu winnego. Przelać napar do miski, 
nakryć głowę ręcznikiem i wdychać parę, która unosi się z naparu. Trzeba uważać żeby się nie
poparzyć. Po 3 minutach takiej inhalacji ból głowy znika lub łagodnieje. 


- Akupresura


Stosuję w przypadku wyjątkowo nieznośnych migren i jeszcze mnie nie zawiodła. Należy 
uciskać, a nawet masować wewnętrzną stronę dużego palca u nogi. Jeśli ból jest po lewej 
stronie głowy, masujemy prawy palec i odwrotnie, jeśli ból migrenowy jest po prawej stronie, 
wówczas masujemy lewy palec. Podczas migreny te punkty po wewnętrznej stronie palców 
są bardzo wrażliwe. Podczas masażu sami zobaczycie jak te punkty są powiązane. 

zdrowie



Podałam Wam tutaj kilka sprawdzonych sposobów na ból głowy. Pamiętajcie jednak, że ból 
głowy czasem może być oznaką jakiejś poważniejszej choroby, szczególnie jeśli jest silny, 
nagły lub towarzyszą mu inne objawy. W takich wypadkach lepiej poradzić się lekarza. 
Przedstawione tu sposoby stanowią tylko wartość informacyjną i nie zastąpią właściwej 
diagnozy i terapii, którą może zastosować tylko lekarz.

Ciekawa jestem jak Wy radzicie sobie z bólem głowy. Macie swoje sprawdzone sposoby, 
czy może łykacie często tabletki przeciwbólowe? 
Spróbujecie moich sposobów?



KreoVita

25 komentarzy:

  1. Kiedyś słyszałam, że częstym problemem bólu głowy jest ogólnie zbyt mało płynu, ale ja zawsze mam problem z piciem, więc jak już boli mnie głowa to nie mogę tego sprawdzić ;) Wypróbuję patent z kawą i cytryną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, bóle głowy mogą być oznaką odwodnienia, ale nie muszą. Jest wiele przyczyn. Jeśli wiesz, że pijesz mniej niż powinnaś albo dużo się pocisz, wtedy zawsze warto nawodnić organizm zanim się łyknie tabletkę. Kawa z cytryną pomoże, jeśli nie masz podwyższonego ciśnienia, ale raczej niskie.

      Usuń
  2. Po tabletki sięgam w ostateczności. Najlepiej na ból głowy (na wszelki ból) działa u mnie sen. Ale też woda. Bo czasem ból głowy jest oznaką odwodnienia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety sen czasem ten ból wywołuje ze względu na dyskopatię. Jeśli Tobie sen pomaga to super.

      Usuń
  3. Ciekawa lista pomysłów.
    Zgadzam się, że tabletki nie pozostają obojętne dla całego organizmu. Czasem niestety je łykam. Nie słyszałam o kawie z cytryną ani o akupunkturze, która pomaga na głowę :o Chyba wypróbuję to masowanie palca.
    Uwielbiam te pingwinki!
    ~Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję i cieszę się, że pingwinki Ci się podobają. Masowanie palce jest dobre przy migrenie, a kawa z cytryną przy niskim ciśnieniu.

      Usuń
  4. Często miewam bóle głowy i niestety jak złapie mnie taki ból to trzyma do 48 h i sam puszcza, tabletki ani aromaterapie nie pomagają. Prysznic trochę mi pomaga i kompresor zimnej wody.
    Spróbuję kiedyś ten patent z cytryna i kawą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobre rady. Na szczęście nie miewam bóli głowy, ale chętnie polecę post.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z podanych przez Ciebie jedynie masażu palców nie próbowałam, ale najczęściej łykam tabletki, byle szybciej pomogły, bo pozostałe na mnie nie działają...
    Brałam nawet specjalne mieszanki ziołowe od mnichów i nic, nauczyłam sie z tym żyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masaż na migrenę jest rewelacyjny, nieraz mi pomógł. Wszystko też zależy od przyczyny bólu. Jeśli te sposoby nie pomagają, może warto się przebadać.

      Usuń
  7. Kompresy stosuje i zawsze mi pomagają, kiedyś chciałam wypić kawe z cytryną ale jest to dla mnie dziwne i .. nie wiem czy by mi posmakowało (może wypróbuję jutro). Tak samo herbata z mlekiem :oo jeszcze nie piłam, ale wszystko przede mną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W smaku kawa z cytryną nie jest zła, chociaz smakuje zupełnie inaczej niż sama kawa. Da się wypić jeśli ma pomóc:)

      Usuń
  8. Kawa z cytryną? Pierwszy raz słyszę ;) Z kolei nalewka bursztynowa jest dobra na wiele dolegliwości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa z cytryną pomaga jeśli ból wywołany jest niskim ciśnieniem. Jeśli masz podwyższone może nie pomóc, a nawet się nasilić.

      Usuń
  9. Ja to nienawidzę tabletek i staram się ich unikać jak tylko się da. Gdy boli mnie głowa to najczęściej piję kawę rozpuszczalną (nie za mocną) lub idę na spacer się dotlenić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też spacer czasem pomaga, ale zdarza się tak, że na spacerze ból łagodnieje, a jak wrócę do domu znowy się nasila.

      Usuń
  10. Super sposoby, chętnie je przetestuję, bo sama niestety mam migrenowe bóle głowy i nawet tabletki mi na nie czasem nie pomagają, więc każdy sposób dobry :) Też nie lubię jeść tabletek, ale prawda jest taka, że na tak silne bóle nie znam innej metody. Jeśli Twoje sposoby będą pomagały to będę mega szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na migrenę najlepszy jest ten ostatni sposób - wypróbuj i daj znać czy pomogło:)

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja, kiedy boli mnie głowa, najpierw wypijam dwie szklanki wody, bo często jest tak, że organizm tak właśnie się dopomina o wodę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie sprawdza się amol, albo taka maść z tygryskiem. Mówi sie na to kotek i można ją kupić w chińskich sklepikach ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealnie się wpasowalaś z tym postem, bo u mnie bóle głowy od jakichś 2 miesięcy pojawiają się średnio 2-3 razy w tygodniu. Już jestem na skraju wyczerpania i proszki to jedyne co na to pomaga, chociaż powiem szczerze, że z kazdym bólem głowy coraz mniej, więc już w ogóle wysiadam. Lekarz jedyne co mi powiedział to, to żebym robiła rtg zatok, bo przyczyn może być wiele. I guzik więcej się dowiedziałam. Także tego - u lekarza to też trzeba uzbroić się w cierpliwość. Tylko jak się na nią zdobyć, gdy ciągle ta głowa boli?

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety mam migreny, na które nawet tabletki nie pomagają, tym bardziej domowe sposoby :( Często ląduję na pogotowiu. Ale sposoby na pewno dobre dla osób z lekkimi bólami :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.