wtorek, 15 sierpnia 2017

Kolorowanki dla dorosłych - moje najnowsze prace.

Ostatnio jestem tak zapracowana, że nie mam wiele czasu na kolorowanie. Zauważyłam, że 
już dość długo nie wstawiałam posta z kolorowankami. Czasem jednak siadam i koloruję 
wieczorami bo to mnie znakomicie odstresowuje i relaksuje. Chcę Wam dziś pokazać kilka 
obrazków, które pokolorowałam latem w wolnych chwilach. 

Jak wiecie już, uwielbiam książeczki do kolorowania Johanny Basford bo nie są to 
komputerowe rysunki, ale ręcznie wykonane i dzięki temu kreska odpowiednia, a obrazki 
zrobione niezwykle dokładnie. Nie mam jeszcze jej najnowszej książeczki, która w Polsce 
jeszcze nie jest dostępna. Mam jednak nadzieję, że wkrótce będzie i u nas. 

kolorowanki dla dorosłych


Poniższe dwa obrazki pochodzą z jej książki pt. Magiczna dżungla. Jeden zawiera moje 
ulubione motywy roślinne. Użyłam dosyć jaskrawych kolorów celowo, żeby rozświetlić trochę 
ponury lipcowy dzień, kiedy to deszcze padały na okrągło:) Drugi obrazek przedstawia słonia.
Mimo że nie bardzo lubię kolorować zwierzęta, ten słoń bardzo mi się spodobał. A Wam?

kolorowanka dla dorosłych



Dziś mam dla Was jeszcze obrazki z innej książeczki z serii antystresowa kolorowanka. Są to 
mandale. Bardzo lubię je kolorować. Mandale podobno wydobywają z nas i pokazują na 
obrazku całe nasze wnętrze. Dobrze jest je też rysować, a potem kolorować. Ja sama nie 
rysuję, ale kolorowanie sprawia mi przyjemność. 

kolorowanki dla dorosłych

kolorowanki dla dorosłych



Jak Wam się podobają moje mandale? Teraz jeszcze przydałby się ktoś, kto umiałby je dobrze
zinterpretować. W mandali bowiem każdy kolor ma swoje znaczenie. Ja dobierałam je 
intuicyjnie. Potem dopiero odnalazłam symbolikę kolorów w mandali i Wam też o niej co 
nieco napiszę. 


Symbolika kolorów w mandali.


Kolor niebieski symbolizuje wodę. 

Kolor pomarańczowy oznacza dążenie do celu. Otwiera perspektywę i wnosi równowagę 
między ciałem i umysłem. 

Kolor czerwony symbolizuje ogień.

Kolor żółty symbolizuje światło i radość oraz prawidłową komunikację między ludźmi. 

Fioletowy symbolizuje powietrze i integrację z najwyższym sacrum. To najwyższe 
uduchowienie. 

Kolor biały to nowe życie w odrodzonym ciele, początek nowego etapu. 

Kolory zielony i brązowy symbolizują ziemię. 

Czarny jest symbolem smutku. 


Wiedza o symbolice kolorów w mandali została przeze mnie zaczerpnięta z w/w książeczki, 
wydanej przez wydawnictwo Olesiejuk. 

Jeśli macie ochotę, możecie pokusić się o zinterpretowanie moich mandali w oparciu o tę 
symbolikę kolorów. 

To tyle ode mnie na dziś. W zakładce „kreatywnie” znajdziecie inne moje prace. Zachęcam 
do komentowania i obserwacji jeśli mój blog się Wam podoba. Zachęcam też do kolorowania 
bo to dobry relaks dla każdego:)


KreoVita

17 komentarzy:

  1. Mnie kolorowanie nie odstresowuje, przeciwnie denerwuje. Podziwiam osoby, które mają cierpliwość by kolorować najmniejsze detale. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po raz kolejny napiszę to samo. Piękne są Twoje kolorowanki. I mam nadzieję, że kiedyś doczekam się pracy w 100% Twojej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba jesteś bardzo uduchowiona, bo dużo widzę fioletu, a przy tym masz dużo radości i energii, o czym świadczyć mogą żółty i czerwony :-)
    Słoń bardzo mi sie podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne są te malowanki, a Ty malujesz je z pasją - tak ja to widzę :) Przepięknie Kochana, przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te malowanki :)
    Ja ograniczam się do kolorowania z synem Aut, Tomka i przyjaciół :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie kolorowanki, piękne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne ! Skoro są dla dzieci , to dlaczego nie dla dorosłych :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne te kolorowanki, szczególnie podoba mi się słoń.

    OdpowiedzUsuń
  9. O jejku uwielbiam je! Ogromnie mnie wciągają!

    OdpowiedzUsuń
  10. Great post! You have amazing blog!

    Do you want to follow ( f4f ) each other? Let me know in comment on my blog :D

    kisses, Josipa
    https://teenorchild.blogspot.hr/

    OdpowiedzUsuń
  11. też czasem lubię sobie czasem pomalować,tylko ja używam cienkopisów

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.