piątek, 21 lipca 2017

Kuskus z wegańskimi kotlecikami z ciecierzycy.

Jakiś czas temu podawałam Wam przepis na falafele i wegetariańskiego cheesburgera 
z kotletem zrobionym wg przepisu na falafele. W dzisiejszym przepisie do zrobienia 
kotlecików wykorzystam właśnie te same składniki co na falafele, ale będą podane w 
innej odsłonie bo z kuskusem. 

danie wegańskie



Składniki: 


- kuskus, 
- sos pomidorowy (składniki na sos poniżej),
- kotleciki - przepis znajdziecie w poście Wegetariański cheesburger_

Na sos:

- passata,
- pół tyżeczki cukru,
- sól,
- szczypta pieprzu cayenne,
- łyżeczka oregano zmieszanego z bazylią, 
- pół łyżeczki słodkiej papryki,
- szczypta mielonej kolendry,
- łyżka oliwy



Przygotowanie:


Najpierw przygotować kotleciki, ale nie smażyć jeszcze. Kuskus przygotować wg przepisu na 
opakowaniu. Najczęściej nie wymaga gotowania, a tylko zalania wrzątkiem. 
Oliwę rozgrzać, wrzucić na to passatę, chwilę podsmażyć, dodać przyprawy, zostawić na 
małym ogniu, mieszając od czasu do czasu. Jednocześnie usmażyć kotleciki. Jak będą gotowe,
wymieszać kuskus ze sosem i podać na talerzu razem z kotlecikami. Smacznego. 

Do tego dania uformowałam płaskie kotleciki, ale jeśli ktoś lubi tradycyjne okrągłe falafelki, 
będą smakowały równie dobrze. 

danie wegańskie


Jeśli ktoś nie lubi mieszać kasz czy ryżu z sosem, można kuskus najpierw wyłożyć na talerz 
i dopiero polać go trochę sosem. Wtedy będzie bardziej sypki. 


Kotleciki z ciecierzycy w takim wydaniu również smakują wyśmienicie. Warto spróbować 
kuskus bo jest bardzo lekkostrawny i smaczny. W tym przepisie kuskus wygląda inaczej niż 
zwykle, ponieważ jest wymieszany z sosem pomidorowym. To taka moja wariacja, która 
dodaje kuskusowi pikanterii i wyrazistości.

Uwaga:

Jeśli chcecie przygotować więcej tych kotlecików na kilka obiadów, warto je uformować i 
bez smażenia wstawić do lodówki owinięte w folię spożywczą. Na drugi dzień usmażyć. Będą
lepsze świeżo usmażone niż odsmażane. 

kuchnia
Przed usmażeniem. Można zawinąć w folię i przechowywać w lodówce do drugiego dnia.


Ciekawa jestem czy znacie kuskus i lubicie? Jedliście go już w takim lub podobnym wydaniu?
A może macie swoje sprawdzone przepisy na dania z kuskusem? Napiszcie proszę o tym w
komentarzach, a jeśli podoba Wam się mój blog obserwujcie i udostępniajcie:)



KreoVita

42 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie mogę Cię poczestować przez internet:)

      Usuń
  2. Bardzo lubię kuskus :) Te kotleciki z ciecierzycy prezentują się mega smacznie i bardzo chętnie wypróbuję na bezmięsny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś sceptycznie podchodziłam do wegańskiej kuchni, ale od kiedy spróbowałam kilku potraw, to jestem pozytywnie zdziwiona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też:) Najpierw moja córka zainteresowała się takimi potrawami, ugotowała i obie stwierdziłyśmy, że warto było:)

      Usuń
  4. Nie przepadam za kuskusem ale kotleciki bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię kuskus. Ale mięcho musi być! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię kuskus i pasuje do kotlecików :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. A u mnie z daniami bezmięsnymi to tak różnie. Mam wrażenie, że przynajmniej raz dziennie coś z mięsa muszę zjeść, bo czuję pustkę w żołądku i brak energii. Czyli jeśli obiad bez mięska, to na śniadanie wędlina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to raczej kwestia przyzwyczajenia bo ja mało mięsa jem, a wędlin prawie wcale i energii mi nie brakuje:) Radzę jeść więcej rzeczy z błonnikiem. Wtedy nie odczuwa się tej pustki w żołądku:)

      Usuń
  8. Faladelki to u nas podstawa! Uwielbiamy je z Mężem:* Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem coś o tym, jak raz się spróbuje to potem tęskni się za nimi:)

      Usuń
  9. Jeszcze nie jadłam kuskusu,ale mam zamiar :) Ostatnio robiłam pulpeciki z kaszą jaglana i były przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie poznałabym przepis na takie pulpeciki z kaszą jaglaną:)

      Usuń
  10. Takich kotletów nigdy jeszcze nie jadłam ale chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj przepis bo warto. Ja raz spróbowałam i teraz jem takie kotleciki na różne sposoby, nawet w cheesburgerze, który smakuje rewelacyjnie:)

      Usuń
  11. Chętnie bym spróbowała takiego dania :) Prezentuje się apetycznie ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne kotleciki! ❤️ A kaszy kuskus jakoś dawno nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  13. Kuskusu spróbowałam po raz pierwszy stosunkowo niedawno ,ale bardzo mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto jeść kuskus bo jest lekkostrawny, dobry nawet dla osób z problemami żołądkowymi.

      Usuń
  14. Lubię kuskus :) Zjadłabym taki obiadek :) Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dawno nie jadłam kaszki kuskus. Na Twoje kotleciki chętnie skusze się :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyyycha :) Jestem ciekawa jakie te kotleciki są w smaku :) Szkoda, że przez komputer nie można próbować potraw... ;P Wyglądają cudnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) No niestety internet ma tę wadę, że nie potrafi przekazywać jeszcze smaków ani zapachów:)

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Ja też dopiero niedawno odkryłam kuskus. Można go szybko przyrządzić bo tylko wrzątkiem się zalewa, a do tego dobrze smakuje i jest lekkostrawny, same zalety. Spróbuj:)

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.