wtorek, 25 kwietnia 2017

Szyja i dekolt - jak o nie dbać domowymi sposobami.



domowe sposoby na piękną szyję i dekolt


Szyja i dekolt wymagają szczególnej uwagi, gdyż skóra w tych miejscach jest cienka i 
delikatna. Niewłaściwie pielęgnowana starzeje się szybciej niż skóra twarzy. Szczególnie 
u kobiet dojrzałych wymaga codziennej pielęgnacji i nawilżania. Chcąc zapewnić jej 
właściwą pielęgnację musielibyśmy zużywać bardzo dużą ilość kremów i innych środków 
bo i jej powierzchnia jest większa niż twarzy. Nie każdego stać na to by wklepywać krem 
w dekolt kilka razy dziennie. Warto zastosować domowe środki, które mogą bardzo 
poprawić kondycję skóry szyi i dekoltu. Podam Wam przepisy na kilka naturalnych 
specyfików, dzięki którym Wasza szyja i dekolt pozostaną dłużej jędrne i będą pięknie 
wyglądać.

Maseczki na dekolt i szyję 


Ziemniaczana nawilżająca papka 


3 średnie świeżo ugotowane ziemniaki rozgnieść widelcem, dodać łyżkę oliwy i łyżeczkę 
miodu. Jeśli będzie za gęsta można jeszcze dodać żółtko.
Wszystko wymieszać i jeszcze ciepłe nałożyć na szyję i dekolt na 15 min. Żeby ciepło się
utrzymywało można przykryć folią i ręcznikiem. Po kwadransie maseczkę delikatnie 
usunąć chusteczkami higienicznymi, a szyję i dekolt opłukać. 


Mleczna z dodatkiem pietruszki na zwiotczałą szyję 


Przygotować szklankę ciepłego mleka i garstkę posiekanej i rozdrobionej w moździerzu 
lub zblendowanej pietruszki. Składniki wymieszać. Namoczyć w pietruszkowym mleku 
bawełnianą szmatkę, lekko odcisnąć i owinąć nią szyję. Maseczka ta przywróci skórze 
sprężystość, ale trzeba po jej zmyciu wklepać krem nawilżający. Jeśli ktoś ma uczulenie 
na pietruszkę to może użyć samo mleko. 


Rozświetlająca z jabłek


2-3 obrane jabłka zetrzeć na tarce lub zmiksować po wcześniejszym usunięciu gniazd 
nasiennych. Powstałą papkę nanieść na dekolt i szyję. Zmyć po kwadransie. Maseczka 
działa nie tylko rozświetlająco, ale i łagodząco. 


Sok z marchwi


Przygotować około pół szklanki soku. Można zrobić w sokowirówce, a jeśli ktoś nie 
ma to zetrzeć marchew na tarce o drobnych oczkach i powstałą papkę odcisnąć przez 
gazę do naczynia. Sok nakładać płatkami kosmetycznymi na dekolt i szyję uważając 
by nie pobrudzić odzieży. Dobrze robić to podczas kąpieli, kiedy leżycie sobie w wannie 
dla relaksu. Soku nie trzeba spłukiwać. Nadaje skórze lekko opalony odcień, nawilża i 
wygładza.


domowy kosmetyk na szyję i dekolt


Powyższe propozycje to tylko niektóre z możliwości jakie oferuje nam natura do 
wykorzystania w kosmetyce. Zachęcam Was do wykorzystania ich w pielęgnacji 
swojej skóry. Możecie wykorzystywać też inne owoce czy warzywa. Skórze dekoltu 
dobrze zrobi też ogórekcytryna czy awokado. Jeśli na skórze powstały już zmarszczki, 
dobrze zrobi maseczka z siemienia lnianego. Do takich domowych maseczek można 
wykorzystywać też białko jajkatwarożekzioła. Wszystko zależy od tego co macie w 
domu i czego potrzebuje akurat wasza skóra. Pamiętajcie o tym jednak, że najlepsze 
kosmetyki macie często pod ręką i są o wiele zdrowsze niż inwazyjna chemia. 

Jeśli ktoś chciałby zobaczyć przykłady innych maseczek do twarzy, które można zrobić 
w domu to polecam mój wcześniejszy post: Domowe maseczki z warzyw i owoców

Korzystacie w swojej pielęgnacji z darów natury? Jak Wam się podobają moje dzisiejsze 
propozycje? Proszę o komentarze i obserwację, jesli mój blog się podoba.

KreoVita

32 komentarze:

  1. Bałabym się użyć świeżej marchwi. Bałabym się, że zafarbuje mi skórę na pomarańczowo (jak to każdorazowo następuje na dłoniach w czasie pichcenia) i będzie nierówno schodzić. Sama korzystam z dobrodziejstw natury. Nawet wole domowe maseczki niż te kupne. Wypróbuję tą ziemniaczaną.. bo o takiej jeszcze nie słyszałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raz w życiu robiłam sobie maseczke z marchewki ale jakoś tak nigdy więcej się nie skusiłam. Może dlatego, że czesto robię byle szybciej. Robię sobie smarowidła, ale np. z masła shea i różnych olejków eterycznych itp. Ale to robi się w większej ilości, można przechowywać. Uprawiam też aloes w doniczkach do celów kosmetycznych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze skupiałam się na pielęgnacji twarzy a o szyi i dekolcie jakoś zapominałam:) Chętnie wypróbuję ten okład z mleka i pietruszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować ten sok z marchwi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie stosowałam domowych upiększaczy typu maseczki - czasami peeling domowy, ale z tym maseczkami chętnie się zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pielęgnacja szyi i dekoltu jest bardzo ważna. Odkąd skończyłam 20 lat to nakładam na te partie naturalne olejki.
    Zapraszam natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś jedzenie nie kojarzy mi się z kosmetykami, raz tylko ogórek zielony na twarzy miałam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne rady, wypróbuję , wykorzystam :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne porady, których nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bym musiala zaczac pic sok z marchwi, by moja cera nabrala koloru :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie domowe zabiegi są na pewno dużo zdrowsze, ale ja ciągle narzekam na brak czasu, więc ostatnio tylko gotowe maseczki stosuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Great post! Photoa are amaizing!!
    Hope you'll visit my last post--> http://howaboutjourney.blogspot.hr/2017/04/bosnia-and-herzegovina-sarajevo-fojnica.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie stosuję tego typu domowych metod pielęgnacji, zawsze kupuję gotowe kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To prawda, że starość często widać bardziej po szyi. Ja zaniedbuję niestety te rejony. Chętnie wypróbuę Twoje propozycje

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne sposoby, uwielbiam takie domowe kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z maseczkami u mnie słabo, ale chętnie stosuję olejki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Naturalne, domowe kosmetyki zawsze najlepsze i wiele nie kosztują :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ta maseczka z ziemniaków mnie zainteresowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakoś nigdy nie sięgam po domowe sposoby.

    OdpowiedzUsuń
  20. A powiem Ci, że ja całkowicie zapomniałam o pielęgnacji zarówno szyi, jak i dekoltu. Nigdy mi do głowy nie przyszło, aby zwrócić szczególną uwagę na te części ciała. Maseczki na pewno warte wypróbowania, chętnie je kiedyś przetestuję, bo chyba muszę w końcu zacząć lepiej dbać o swoją skórę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo lubię tego typu domowe rozwiązania lub maseczki z udziałem produktów z lodówki. Wszystkie są bardzo proste więc myślę, że na którąś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam tylko jedną uwagę - takie maseczki można robić, gdy ma się dostęĻ do warzyw czy owoców bez chemiii te ze sklepu sa pryskane i nasączane, nie położyłabym tego na skórę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny post. Twarzy poświęcamy sporo czasu ale o szyi i dekolcie nie zawsze pamiętamy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.